TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulu kapsamında 2023/1 Çağrı Dönemi içinde “Bilimden Sanata Nükleer Teknolojiler” temasında başvurup destek aldığımız projemiz, kurumumuz Fizik öğretmeni Hanife KÜÇÜKLER yürütücülüğünde başarıyla tamamlanmıştır, kendisine teşekkür eder başarılarının devamını dileriz.
“Bilimden Sanata Nükleer Teknolojiler” projesi; Fen Bilimleri alanlarına ilgi duyan, özel yetenekli lise öğrencilerine, nükleer teknolojileri anlama, tarafsız değerlendirme ve bu alandaki kariyer potansiyelini fark ettirme amacı taşımaktadır. Proje; bilimsel, kültürel ve sanatsal bakış açılarını birleştirerek öğrencilere zenginleştirilmiş bir öğrenme deneyimi sunmayı hedeflemektedir.
Kurumumuzun ev sahipliği yaptığı projede Karadeniz Teknik Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Manisa Celal Bayar Üniversitesi ortaklığında; TÜBİTAK MAM, Üsküdar Ahmet Yüksel Özemre BİLSEM ve Kadıköy Belediyesi işbirlikleri ile gerçekleştirilmiştir.
“Bilimden Sanata Nükleer Teknolojiler” projesi; Fen Bilimleri alanlarına ilgi duyan, özel yetenekli lise öğrencilerine, nükleer teknolojileri anlama, tarafsız değerlendirme ve bu alandaki kariyer potansiyelini fark ettirme amacı taşımaktadır. Proje; bilimsel, kültürel ve sanatsal bakış açılarını birleştirerek öğrencilere zenginleştirilmiş bir öğrenme deneyimi sunmayı hedeflemektedir.
Kurumumuzun ev sahipliği yaptığı projede Karadeniz Teknik Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Manisa Celal Bayar Üniversitesi ortaklığında; TÜBİTAK MAM, Üsküdar Ahmet Yüksel Özemre BİLSEM ve Kadıköy Belediyesi işbirlikleri ile gerçekleştirilmiştir.
Proje etkinlikleri; özel yetenekli bireylerin eğitiminde yaygın olarak kullanılan, farklı bilim dallarının ve disiplinlerin ortak temayı sorgulaması yöntemine dayalı “Tematik Eğitim Modeline” uygun olarak geliştirilmiştir. Katılımcı öğrencilerin sosyobilimsel bir konu olan “Nükleer Teknoloji” olgusuna; bilim ve sanatın çeşitli perspektiflerinden bakarak sorguladılar, kendi yorumlarını geliştirerek, geleceğe yönelik inovatif ürünler/modeller/fikirler/öneriler sundular.
Etkinlikler; öğrencilerin nükleer teknolojilere yönelik bilgilerini artırmalarını, aktif katılımlarını sağlayarak işbirlikli öğrenmelerini amaçlayan interaktif ve zenginleştirilmiş modellere sahiptir. Ayrıca teknik geziler esnasında alınan tedbirler, öğrencilerin radyasyona karşı güvenliğini sağlamak ve bu alanda bilinçli bir tutum geliştirmelerine katkıda bulunacak mahiyettedir.
9-13 Eylül 2024 tarihleri arasında uygulanan projede, Hazırlık, 9., 10. ve 11. sınıf düzeyinde, İstanbul’daki Bilim ve Sanat Merkezlerinde Fen Bilimleri ve Matematik alanından en az birinde “Özel Yetenekleri Geliştirme Programı’na” katılan 24 öğrenciye eğitim verilmiştir.
Proje için geliştirilen 21 etkinlik; İTÜ Enerji Enstitüsü'ndeki Nükleer Eğitim Reaktöriünde, TÜBİTAK MAM Hızlandırılmış Kütle Spektrometresi Laboratuvarında, Üsküdar BİLSEM Atom Fiziği Laboratuvarında ve Kadıköy BİLSEM’de gerçekleştirilmiştir. Geziler için Kadıköy Belediyesinin projeye tahsis ettiği otobüsler kullanılmıştır.
https://bilimdensanatanukleer.com